Izvješće sa akcije “Ulicama Varaždina 2020”

U subotu 17.10.2020. god., u organizaciji Odreda izviđača “Sirius”, po dvadeset i treći puta uspješno je organizirana tradicionalna akcija “Ulicama Varaždina”.

U Varaždinu su se po relativno hladnom i djelomično oblačnom vremenu i ove godine okupili izviđači, pretežno učenici osnovnih i srednjih škola sjeverne i sjeverozapadna Hrvatske. Na akciji je, uz pojačane epidemiološke mjere, sudjelovalo oko 115 izviđača iz šest izviđačkih udruga iz Zagreba, Koprivnice, Karlovca, Varaždina i Čakovca.  Kraće otvaranje akcije odvijalo se na igralištu iza prostorija udruge u Graberju.

Osnovni cilj akcije je bio upoznavanje znamenitosti grada Varaždina te snalaženje u njemu. Također, kao jedan od ciljeva akcije je bila promocija Grad Varaždina kao jedne od značajnijih turističkih destinacija kontinentalne Hrvatske.

U sklopu prijekta Mladi volonter – budućnost volontiranja“ sufinanciranog od strane grada Varaždina akcija „Ulicama Varaždina“ okupila je petnaestak mladih volontera koji su sudjelovali u pripremi i provedbi ove aktivnosti za djecu.

Sedam ekipa izviđača i četiri ekipe poletaraca kretale su se po Varaždinu pomoću plana grada s ucrtanim kontrolnim točkama i uputama te su rješavale razne zadatke (vezanje čvorova, pronalazak određenih mjesta u gradu, kviz znanja, igre „Razvrstavanje otpada“, „Germanikus“ i „Dešifriranje skirevnog pisma“ te brzinski prolaz dijela staze). Starije ekipe su morale proći ukupno deset, a mlađe devet kontrolnih točaka sa zadacima te pokazati kako se orijentiraju u, većini njih, nepoznatom gradu. Nakon obavljenih zadataka u gradu, izviđači su ručali na otvorenom na terasi restorana Studentskog centra.

Akcija „Ulicama Varaždina“ je dijelom natjecateljskog karaktera pa su poznati i pobjednici u starijoj kategoriji. Tako su prvo i drugi mjesto mjesto osvojile ekipe Odreda izviđača „N.B. Đebo“ iz Zagreba dok je treće mjesto osvojila ekipa Odreda izviđača „Vladimir Nazor“ iz Karlovca.

Organiziranje akcije potpomogli su Grad Varaždin putem sufinanciranja projekta “Mladi volonter – budućnost volontiranja“, poduzeće ELKOM Nord GmbH te varaždinsko poduzeće Mobilisis d.o.o. koje je za potrebe akcije ustupilo uređaj za beskontaktno mjerenje temperature.

Upisi za izviđače u Čakovcu

Čakoveča družina “Pozoj” Odreda izviđača SIRIUS upisuje nove članove, te Vas poziva na dane “otvorenih šatora” u subotu, 26.09.2020. od 9-11h na igralište iza III. OŠ Čakovec, gdje će zainteresiranima biti demonstriran izviđački program i aktivnosti.
Odred izviđača SIRIUS djeluje kroz tri družine, od čega su dvije u Varaždinu a treća, Pozoj iz Čakovca ove godine bilježi 5 godina uspješnog djelovanja.
Iza nas su mnogi sastanci, jednodnevni i višednevni izleti, zimovanja i logorovanja u kojima su generacije izviđača kroz igru ali i ozbiljne zadatke, provodeći noći u šatorima šumskog logora ili pod vedrim nebom, savladavali izviđački program te stasali u ozbiljne i sposobne ljude, a neki od njih preuzeli su vodeće uloge u Družini i Odredu.
Pridruži nam se i ti! Budi dio beskrajne priče i avantura koje ćeš pamtiti cijeli život, te steći doživotna prijateljstva diljem Hrvatske i šire.

Više informacija u vezi upisa možete dobiti od Starješine družine (Roko):
– tel: 098 / 983 03 82
– mail: roko.ramesa@gmail.com

te WEB i Facebook stranicama Odreda izviđača Sirius:
– http://oi-sirius.hr/
– https://www.facebook.com/Odred-Izvi%C4%91a%C4%8Da-Sirius-Vara%C5%BEdin-129837833707891

Odgoda logorovanja “Stančevac 2020”

Poštovani roditelji i članovi prijavljeni za sudjelovanje na logorovanju,

Obavještavamo Vas da je jučer navečer na izvanrednoj sjednici Uprave Odreda donesena odluka o odgađanju održavanja ovogodišnjeg logorovanja “Stančevac 2020”. Odluka je donesena teška srca i uz puno iznošenja argumenata, međutim, vjerujemo da smo donijeli ispravnu odluku na dobrobit naših članova.

Što se promijenilo od dana donošenja odluke o održavanju logorovanja?
U trenucima kada je naša Uprava Odreda donijela odluku da će se logorovanje ove godine ipak održati, epidemiološki uvjeti vezani uz koronavirus bili su desetak dana iznimno dobri i nije bilo razloga ne vjerovati da će tako ostati barem do jeseni kako su mediji i epidemiolozi najavljivali. U međuvremenu svjedočimo enormnom porastu zaraženih od 50-90 osoba svaki dan. Za izviđačku organizaciju kao što je naša to samo po sebi ne predstavlja veći problem, budući da se pridržavamo osnovnih higijenskih i epidemioloških mjera, međutim u kombinaciji sa najavljenom vrlo lošom meteorološkom prognozom za idući tjedan, počevši već od prvog vikenda, natjerala nas je na redefiniranje provođenja programa i života u šumskom okruženju.

Kao izviđači, izuzetno smo prilagodljivi i uvijek spremni i na kišu tijekom dijela pa i cijelog logorovanja. Takav problem bi riješili velikim šatorom od Crvenog križa koji u sebi ima stolove i klupe ili najmom društvenog doma u obližnjem selu u slučaju poplava. Ove godine to na žalost neće biti moguće zbog nemogućnosti poštivanja epidemioloških mjera. U šatoru se tijekom boravka većeg broja ljudi u njemu, a kada je on zbog kiše zatvoren, kondenzira vodena para na krovu šatora koja onda, ako se šator ne provjetrava, može padati natrag na one koji borave u šatoru. Najam malog doma, u koji jedva stanemo, ne dolazi u obzir, a vjerojatno nam ga niti općina ove godine zbog izbora i/ili epidemioloških razloga ne bi ustupila. Dosta djece koja idu u 8. razred (njih 4-5) morat će idući tjedan u Varaždin i Čakovec na podjelu svjedodžbi i sl. Neki brđani morat će na dan dva na posao i tu opet imamo jedan sigurnosni problem što se tiče virusa i tako redom. Također, prema dodatnim preporukama i uputama HZJZ navedeno je da se višednevne aktivnosti odgode do pozitivnog razvoja situacije sa pandemijom.

Koje su alternative?
Postoje tri alternative. Prva je održavanje kraćeg četverodnevnog bivka u kolovozu na lokaciji pogodnoj prema epidemioloških uvjetima. Druga je održavanje cijelog logorovanja u vremenskom periodu od 22.8.-30.08.2020. ili malo kraće. Treća alternativa je da ove godine odustanemo od organiziranja višednevne aktivnosti na otvorenom.

Što je s povratom uplata?
Svim roditeljima koji su uplatili dio ili cijeli iznos za logorovanje novac će biti vraćen tijekom ovog i idućeg tjedna.
Što je s nastalim troškovima organizacije?

Sve troškove organizacije ovogodišnjeg logorovanja snosit će Odred. Do sada su nastali troškovi vezani uz kupovinu dodatne kamperske opreme (kreveti), a moguće je da ćemo morati platiti naručenu hranu i prijevoz autobusom. Naravno sve što smo kupili ili naručili usluge moći ćemo koristiti u nekom budućem razdoblju.
Nadamo se da Vam je naša odluka razumljiva i realna te Vas sve skupa molimo za razumijevanje.

Uz izviđači pozdrav do neke buduće aktivnosti,

Uprava odreda

Logorovanje 2020- anketa

Poštovani roditelji!
Odred izviđača Sirius svake godine tradicionalno organizira ljetno izviđačko logorovanje, koja je zapravo kruna naših godišnjih aktivnosti i sa kojeg svake godine nosimo lijepe uspomene na devet dana zajedničkog života na otvorenom, usred šume, ispunjenog zabavnim ali obrazovnim programom, spavanjem pod šatorom i sl.
Ova je godina specifična zbog epidemije zbog koje smo bili prisiljeni prekinuti sve aktivnosti, a organizacija logorovanja, pa tako i skupljanje prijava, zbog neizvjesnosti situacije je bila neizvediva.
Povoljna epidemiološka situacija nam daje okvir u kojem možemo djelovati i organizirati logorovanje, međutim jako bitan i hitan nam je broj zainteresiranih sudionika, kao osnova za ikakvo daljnje planiranje i organizaciju.
Stoga Vas molim da ispunite anketu na ispod navedenom linku – u što kraćem roku.
Hvala!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdqLZcxAZ602iMwJs3WDtVZ253YjBZetdq_6dFHgOQjxtcZQg/viewform

Povratak uplaćenih sredstava za Zborovanje SIH-a

“Dragi roditelji i članovi. Na žalost kao i mnoge druge aktivnosti i Zborovanje SIH-a u Rijeci je otkazano. Naš Odred je dobio povrat uplaćenih sredstava od organizatora. Mole se svi roditelji i članovi koji su na naš odredski žiro račun uplatili dio ili cijelu participaciju za Zborovanje da na e-mail adresu odreda info@oi-sirius.hr pošalju svoje ime i prezime te IBAN za povrat uplaćenih sredstava. Traženi podaci nam trebaju kako bi ispravno vratili uplaćena sredstva budući da su neki roditelji uplatu obavljali putem opće uplatnice pa se u tom slučaju ne vidi IBAN na koji bi se sredstva trebala vratiti. Po primitku ovih podataka uplaćena sredstva će Vam biti vraćena. Hvala na razumijevanju. Uprava Odreda.”

http://scouts.hr/blog/2020/04/22/odgodeno-zborovanje-2019/